Annak ellenére, hogy Brüsszel a kínai elektromosautó-gyártást szeretné nehéz helyzetbe hozni, könnyen lehet, saját magát lövi lábon, ha július 4-én életbe lépnek a tervezett védővámok. A tervezet szerint megadóztatnák a kínai gyártókat, így alapjaiban változtatnák meg az autóipart, ami az európai iparnak jelenleg a gerincét adja. Mindez annak ellenére történik, hogy a kontinensen a gyártók rendre kiemelték: készek versenyezni.
A napokban derült ki, hogy az Európai Unió a kínai elektromosjármű-gyártásban kiegyenlítő vámokat szeretne alkalmazni. Annak ellenére, hogy a kontinensnek egyre több és olcsóbb elektromos járműre van szüksége, az Európai Bizottság döntésének értelmében büntetőadókat vetnének ki a kínai gyártású termékekre. Bár a bejelentés után a kínai autógyártók részvényárfolyamai növekedésnek indultak, szinte garantálható, hogy
A BEVEZETÉST KÖVETŐEN EURÓPÁBAN AZ ELEKTROMOS AUTÓK ÁRAI IDŐVEL EMELKEDÉSNEK INDULNAK.
A döntést megelőzőn Washington egyértelmű üzeneteket küldött az Európai Uniónak, és utóbbi nagyon úgy tűnik, megfogadta azt. Brüsszel szintén arra hivatkozik, hogy Kínában illegálisan támogatják a szektort. Ráadásul, hogy az amerikai nyomás a háttérben még egyértelműbb legyen, fontos emlékeztetni, pusztán alig egy hónap telt el azóta, hogy Washington bejelentette a kínai elektromos autókra kivetett vámok megnégyszerezését, azaz 100 százalékra történő emelését.
Forrás: index