Újabb kínai cég építhet autógyárat Európában

Kínai viszonylatban komoly múlttal rendelkező (40 éves) autógyártó, Kínai negyedik legnagyobb autómárkája debütált Európában. A cég 2030-tól már a kontinensen szeretné gyártani az Európának szánt autóit.

Németországban, Mainz városában mutatta be részletesen európai tervei a Changan. A cég 40 éve van jelen Kínában, az eladott autók számában a negyedik legnagyobb kínai gyártó – és ezzel 2023-ban az ötödik legtöbb autót értékesítő cég volt a világ legnagyobb piacán (az első ötbe a hazai cégek mellé a Volkswagen Csoport fért be). Európába elektromos és plug-in hibrid modellekkel jönne a vállalat.

A Changan alá több márka is tartozik, ezek között megtalálható az Avatr, a Deepal és természetesen alapmárkaként a Changan. Ez a három márkanév jelenik meg először Európában az idei évben, elsőként Norvégiában, Németországban, Hollandiában, Dániában és az Egyesült Királyságban.

Az electrive.com beszámolója szerint a cég már 2030-tól Európában kívánja gyártani a kontinensre szánt autóit, addig viszont Kínából fogja azokat importálni, Hollandiában pedig egy logisztikai központot épít.

Egyből valódi offenzíva

A Changan nem aprózza el az európai terjeszkedést: 2027-ig nyolc modellt dob piacra a régióban, elsőként a Deepal S07-et és az S05-öt. Ez két tisztán elektromos SUV, az S05 egy kompakt SUV, ez a modell egy hatótávnövelő, részben belső égésű motoros verziót is kap. A cég nem nevezte meg a további európai modelljeit, annyit tudni, hogy 2026-ban és 2027-ben egyaránt három-három további típus érkezik.

A Deepal márka célja, hogy a vezetési élményt és a modern mobilitást képviselje, míg a Changan alapmárkával a gyártó a családokat célozza meg. Az Avatr a gyártó prémium márkája.

Forrás: Autopro