A kínai vállalat közlése szerint az új akkumulátor 1,5 millió kilométerig bírja a strapát és ezer töltési cikluson keresztül sem veszít kapacitásából.
Az Electrek információi alapján az új akkumulátor haszongépjárművekben, például buszokban és teherautókban lesz használatos – írja a Haszon.
A konkrét működési elvet nem tárták fel, ám, mint írják, a Battery Bulletin információi szerint a kivételesen hosszú élettartamot lítium-vas-foszfát (LFP) cellák hazsnálatával érték el.
Emellett valamilyen módon sikerült megelőzniük, hogy az első töltésekkor előforduló lerakódások miatt csökkenjen az akku kapacitása.
A CATL és a Yutong 2012 óta dolgozik együtt haszongépjárműveknek szánt akkumulátorokon. A lap megjegyzi, hogy az új akkumulátoraikat először jellemzően buszokban alkalmazzák, mivel a magas költségek és az alacsonyabb energiasűrűség egy nagyobb járműnél kevésbé jelent problémát. Ám a CATL technológiáját több meghatározó nemzetközi autógyártó is használja személyautóinál.
Forrás: Infostart