A napokban zajlik Budapesten a Magyar Akkumulátor Szövetség Hungarian Battery Week elnevezésű eseménye, ahol a Debrecenben épülő kínai akkugyártó európai vezetője beszélt a cég terveiről. A CATL várhatóan jövőre kezdi meg a termelést a cívisvárosban.
A cellagyártás a jelen állás szerint 2025-ben kezdődhet el a CATL debreceni gyárában, írja tudósításában a Dehir.hu. A Magyar Akkumulátor Szövetség november 6. és 8. között Budapesten rendezi meg a Hungarian Battery Week elnevezésű eseményét Budapesten, ahol jelen van a magyarországi és európai akkumulátor- és elektromobilitási ágazat több fontos képviselője, közte a CATL szakemberei.
Hiszem, hogy a CATL megoldásai hozzájárulnak ahhoz, hogy megváltozzon az elektromos járművekről és a zöld közlekedésről alkotott elképzelésünk
– nyilatkozta Jason Chen, a CATL európai működésért felelős ügyvezetője, aki kiemelte, hogy CATL világszerte vezető szerepet tölt be az akkumulátorgyártásban és az energiatárolási megoldások fejlesztésében, emellett komoly eredményeket ért el a karbonsemleges gyártás terén.
A vállalat világszerte kilenc szén-dioxid-semleges gyárat működtet, valamint a Világgazdasági Fórum az akkumulátoripari szereplők közül egyedüliként a vállalat három gyárát választotta a legfejlettebb, ipar 4.0 technológiát alkalmazó gyárakat elismerő Global Lighthouse Network tagjai közé.
A CATL 2022-ben jelentette be, hogy második európai akkumulátorgyárát Magyarországon, Debrecen Déli Gazdasági Övezetében építi fel. A beruházás első fázisában létesülő akkumulátorcella-gyár már felépült, jelenleg az épületgépészeti és villamossági szerelések folynak.
A beruházás összértéke 3000 milliárd forint.
A Dehir szerint a vállalat hosszú távra kötelezte el magát Magyarország és Debrecen mellett, ezt bizonyítja, hogy CATL Debrecen 2024 februárjában megállapodást kötött a Debreceni Szakképzési Centrummal duális képzés elindítása céljából, júniusban pedig a Miskolci Egyetemmel is stratégiai együttműködésről egyezett meg, a sor októberben a Debreceni Egyetemmel folytatódott.
Azonban hogy a CATL terveit mennyien érinti a zöldátállás megbicsaklása, a fokozódó vámháború Kínával, vagy európai autóipar válsága, nem tudni, mindenesetre jelzésértékkel bír, hogy a BYD Szegeden, ha jövőre elindítja a termelését, nem kizárólag elektromos meghajtású autókat, hanem főként hibrideket fog gyártani.
Forrás: VG