A napokban a kínai BYD megkezdte a nátriumion akkumulátorok gyártására tervezett üzeme építését Kínában, alig másfél hónappal a projekt hivatalos bejelentését követően.
A 30 gigawattóra kapacitású üzemet 1,4 milliárd eurónak megfelelő összeg befektetésével építi az elektromos autóiról ismert BYD és partnere, a Huaihai, mely főleg két- és háromkerekű elektromos járműveket kínál.
A Xuzhou városában épülő gyárról novemberben érkezett a hivatalos bejelentés. Az üzem egyike lesz azoknak Kínában, ahol nátriumion energiatárolókat fognak előállítani a jövőben.
A nátriumionos akkumulátorok az utóbbi időben ismét előtérbe kerültek, hála a lítiumionos társaikhoz képest nyújtott költségelőnyüknek, ami abból fakad, hogy a drága lítiumot nátriummal helyettesítik. A megoldás hátulütője az alacsonyabb energiasűrűség, ami a gyakorlatban kisebb hatótávolságot jelent. Ez azonban bizonyos alkalmazásokban, például a városi villanyautók esetében „megbocsátható”.
Kínában a CATL akkumulátorgyártó, illetve a Zoolnasm startup szintén nátriumionos akkuk gyártására készül – utóbbi cég idén indítaná be a termelést. Eközben az első kettő nátriumionos akkuval szerelt kisautó gyártása már kezdetét is vette Kínában: egyiket a JAC, míg a másikat a Jiangling Motors Electric Vehicle gyártja – számolt be az electrive.com.
Forrás: Autopro