- Kínában is leépítést tervez a Volkswagen.
- Az érintettek egy részét már értesítették.
- A VW eladásai Kínában folyamatosan csökkennek.
A Volkswagen-csoport megkezdte a vállalati munkahelyek leépítését Kínában, hogy elérje azon célját, hogy három éven belül 20 százalékkal csökkentse kiadásait. A Bloomberg információi szerint a mostani leépítés több száz alkamazotatt érint. Mindeközben az Audi is ugyanígy tesz Kínában.
Néhány dolgozót múlt hét elején tájékoztattak a leépítésről. Néhány külföldi alkalmazottat visszaküldenek Németországba, néhány közép- és felsővezetőt pedig elbocsátanak.
A lépések részei annak a 2026-ig tartó világméretű költségcsökkentési törekvésnek, amelyet a Volkswagen augusztusban jelentett be – közölte a vállalat a Bloomberg News kérdéseire válaszolva, viszont nem számszerűsítették az elbocsátásokat. Az optimalizálási erőfeszítések „közvetlen és közvetett költségeket is magukban foglalhatnak”, mint például az adminisztráció, az utazás és a képzés, mondta a vállalat.
A Volkswagen évekig az egyik legerősebb márka volt Kínában, viszont a villanyautók iránti növekvő keresletben sokkal gyengébbé – kisebb túlzással jelentéktelenné – váltak a piacon. A belföldi autóértékesítés 7,4 százalékkal csökkent az első félévben, tavaly pedig 24 százalékkal maradtak el a 2019-es szinttől.
Európában sem jobb a helyzet
A Volkswagen válsága nem csak Kínára korlátozódik, sokkal inkább egy globális problémáról van szó. A konszernnek anyagi gondjai már az elmúlt pár évben is voltak, de miután a pénzügyi vezetőjük kijelentette, hogy egy, talán két évük van kilábalni a jelenlegi válságos helyzetből, kimondottan kaotikus állapotok uralkodnak a vállalatnál, amely a német ipart is magával rántotta.
A Volkswagen ezért ahol csak lehet, spórolásba kezd: visszakormányozhatják a céget a kilencvenes évek elejére, eladják az Audó brüsszeli gyárát, közben már a győri Audiban is volt egy bizalmi értekezlet, most pedig arról írnak, hogy Németországban 30 ezer munkahelyet szüntetnek meg.
Oliver Blume, a csoport vezérigazgatója középtávon reálisnak tartja a vállalat németországi létszámának 30 ezer fős csökkentését, ami az országban dolgozók mintegy 10 százaléka – írja a német Manager Magazin. A legnagyobb vágás a gyártó kutatás és fejlesztés (R&D) részlegét érné, ahol a meglévő 13 ezer pozíciónak akár a felét is megszűntethetik.
Forrás: Totalcar