Kínában 50 százalék alá csökkent a hagyományos autók aránya az eladásokban

Április első két hete történelmi fordulatot hozott Kína újautó-piacán: most először haladta meg a NEV, azaz új energiával hajtott járművek aránya a hagyományos autókét. A NEV a tisztán elektromos, plug-in és üzemanyagcellás hajtású típusok gyűjtőfogalma.

A Passenger Association számai alapján április 1. és 14. között 516 ezer járművet adtak el, ami éves összevetésben 11, haviban pedig 3 százalékos esést jelent, ám közülük 260 ezer NEV volt (ez éves szinten 32 százalékos, havi szinten 3 százalékos javulás), arányuk tehát 50,39 százalékra emelkedett.

Önmagában ez persze nem jelent semmit, csak jelképes mérföldkő, ám az Economist Intelligence Unit elemzőcég 2028-ra várta a fordulatot, míg a Kínai Személyautó Szövetség 40 százalékos arányt várt 2024-re, azaz Kínában vártnál előrébb tart az átállás. Két hétből hosszútávú következtetést levonni persze nem lehet, de jelek szerint idén folytatódhat a NEV-ek jó szereplése.

A fordulatnak törvényszerűen vesztesei is vannak: a belső égésű motor népszerűsége csökken, különösen a külföldi cége vegyes vállalatai és azok modelljei buktak nagyot: a SAIC GM eladásai 14,5 százalékot, a GAC Hondáé 13,7 százalékot, a SAIC Volkswagené pedig 8 százalékot estek, jól példázza a helyzetet, hogy a márciusi adatok szerint 59,2 százalékkal kevesebb Toyota Camry és 36,4 százalékkal kevesebb VW Lavida fogyott.

Forrás: Totálcar