Kína megépítette az első olyan hidrogénvonatot, amelyik a városi közlekedésre is alkalmas

vente 10 ezer kg szén-dioxid kibocsátását spórolhatja meg Kína annak egyetlen szerelvény üzembe állításával abból a hidrogénvonatból, melyet kifejezetten városi közlekedésre terveztek.

A kínai média beszámolója szerint elkészült a világ első, kifejezetten városi használatra szánt, hidrogénmeghajtással ellátott vonata a Csengtu városában található gyárban. A technológiai mérföldkő elésére január 18-án került sor.

A vonat akár 160 km/h-val is képes közlekedni, és állítólag ugyanarra a technológiára építették, mint a Fuxing vonatokat. Ezek a szerelvények 350 km/h-s sebességgel képesek az utasokat szállítani, így ez az egyik leggyorsabb vonat a világon. Kína nagysebességű vasúti hálózatán közlekednek, és ilyet használnak a Peking-Sanghaj és a Peking-Kanton vonalon is.

Az új vonat a kínai források szerint 500 km-t tud megtenni egy nap alatt az akkumulátoraira támaszkodva. Ez évente 10 ezer kg-mal kevesebb szén-dioxid kibocsátását jelenti. A cellákat a vonat tetejére, az áramszedő helyére telepítették, a betankolt hidrogénből pedig elektromos áramot fejleszt a szerelvény. Az egyetlen melléktermékként víz kerül a környezetbe.

Mivel nem kell áramszedő sem a működéséhez, a vonat olyan síneken is közlekedhet, ahol az elektromos vonatok egyébként nem tudnának. Mindezt úgy, hogy nem kell hozzá semmilyen fejlesztést sem végrehajtani.

Kína egyébként 2025-re 50 ezer hidrogénhajtású járművet szeretne a közlekedésben látni, és évente 100–200 ezer tonna hidrogént állítana elő megújuló energiaforrásból. 2022 júniusáig a hivatalos adatok szerint 270 hidrogéntöltő állomás volt Kína teljes területén.

Forrás: hvg.hu