Így ront be az Apple a kínai piacra

Agresszív leárazási kampány köszöntött Kínára az almás cég részéről, csak pár napig tart.

Az Apple agresszív leárazási kampányt indított hivatalos kínai Tmall oldalán, egyes iPhone modelleket akár 2300 jüan (318 dollár, 1 jüan=49,5 forint) kedvezménnyel kínál.

A leárazásra azért került sor, mert az amerikai technológiai óriás igyekszik megvédeni pozícióját a csúcskategóriás okostelefonok kínai piacán, ahol a helyi riválisok, például a Huawei növekvő versenyével kell szembenéznie.

Az akciós időszak május 20-tól 28-áig tart. A legnagyobb, 2300 jüanos árcsökkentés az iPhone 15 Pro Max 1 TB modellre vonatkozik, de a többi iPhone készülék esetében is jelentősen csökkentették az árat, így például 1400 jüan kedvezménnyel lehet beszerezni az iPhone 15 alapmodell 128 GB-os verzióját.

Áprilisban a Huawei bemutatta az új Pura 70 okostelefonját, ami műholdas kapcsolattal rendelkezik és olyan körülmények között is lehet képeket küldeni, ahol nincs mobilszolgáltatás. Egy ilyen mobiltelefon ára 5499 jüannál (mintegy 760 dollár) kezdődik, míg a karakterisztikában hasonló, 256 GB-os memóriatárral rendelkező iPhone 15 Pro Max 8849 jüanba (csaknem 1230 dollár) került a hétfőn indított kedvezményes időszak előtt.

Az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat számításai szerint az Apple piaci részesedése Kínában 15,6 százalékra csökkent az idei első negyedévben az egy évvel korábbi 17,8 százalékról, ami már csak a negyedik legjobb pozícióra volt elég a tavalyi első negyedévi második helyezés után. Ezzel szemben a Huawei piaci részesedése 8,6 százalékról 17 százalékra, a második legmagasabbra ugrott az idei első negyedévben.

Az IDC adatai szerint Kínában 69,3 millió okostelefont adtak el az idei első negyedévben, 6,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az első negyedévben Kínában a legnagyobb piaci részesedése a Honornak volt, 17,1 százalékos az egy évvel korábbi 16,1 százalék után.

Forrás: Infostart