Felsorakoztak a kínai gyártók Frankfurtban

Sokszor téma a kínai autógyártók európai térhódítása, de az Automechanika kiállításon ez igazán látványosan jelent meg – külön részleget kaptak a kínai kiállítók, köztük pedig több autógyártó is képviseltette magát.

A kínai elektromos autók európai térhódítása egy ideje az egyik legfontosabb téma az autóiparban, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az EU által bevezetett védővámok. A kínai gyártók itt vannak, és meg is mutatták magukat a frankfurti Automechanika szakkiállításon  – a 12-es csarnokban egy külön részleg foglalkozott az elektromobilitással, azon belül is a kínai szereplőkkel.

Kína szerepét nem lehet eléggé hangsúlyozni: 2023-ban a globális szinten legyártott tisztán elektromos és plug-in hibrid autók 63 százaléka készült Kínában – ez 9 millió autót jelent, de fontos megjegyezni, hogy ezeket nem mind kínai OEM-et gyártották.

Akkumulátorgyártásban is brutális a kínai fölény: a CATL és a BYD együttesen 41 százalékos globális piaci részesedéssel rendelkezik, a kisebb gyártókkal együtt ez azt jelenti, hogy átlagosan minden második elektromos autóban kínai akku van.

Ismert és kevésbé ismert autók

Egy-két évtizeddel ezelőtt még bármilyen kínai autó egzotikumnak, különlegességnek számított volna, ma már a BYD vagy éppen az MG teljesen megszokott az európai utakon, ahogy Kínából érkezik a Dacia Spring is és más európai márkák egyes elektromos modelljei is. Van viszont több olyan gyártó, akinek a nevét legfeljebb az autós újságírók és pár igazán elhivatott érdeklődő ismeri, az átlagemberek biztosan nem. A frankfurti Automechanikán több ilyen gyártó is bemutatkozott.

Fotó: Automechanika Facebook

Fotó: Pörge Béla

Az Európában nem éppen ismert Hongqui EHS7, vagy éppen a DFSK 600, a Lynk&Co vagy a Geely egyes modelljei ilyenek – ahogyan a Zeekr 001 sem egy gyakran látott jármű az európai utakon, és az Avatr autóival sincs mód találkozni a mindennapokon.

Fontos a megjelenés

A kínai gyártók számára az csak egy szempontot jelent, hogy az emberek láthassák, megérinthessék ezeket az új autókat, ne csak olvassanak róluk. Erre alkalmasak lennének ennél kisebb, tematikus rendezvények, PR-akciók is. Ennél van viszont egy sokkal fontosabb oka annak, hogy ennyi kínai gyártó jött el Frankfurtba – ez pedig az alkatrész-ellátás.

Fotó: Pörge Béla

Fotó: Pörge Béla

Az európai piaccal még csak ismerkedő, vagy oda most belépő kínai OEM-ek számára nagy jelentőséggel bír a helyi beszállítók, partnerek megtalálása – mindent nem hozhatnak magukkal Kínából. Egy ilyen tematikus rendezvény 4200 kiállítóval komoly lehetőséget biztosít erre, ahogyan az európai beszállítóknak, alkatrészgyártóknak is új piacot jelenthetnek a kínai elektromos autók.

Forrás: Autopro