Nem gondolná, hogy pont ebben az országba veszik a legtöbb kínai elektromos autót. Brazíliába egy év alatt tizenháromszorosára nőtt a kínai elektromos autók importja.
A kínai, a helyi kategorizálás szerint új energiát használó autók – ami a tisztán elektromos mellett a plug-in hibrideket is tartalmazza – legnagyobb exportpiacán őrségváltás történt, így ma már Brazíliába viszik ezekből a legtöbb a korábbi csúcstartó Belgium helyett – közölte a kínai személyautó-gyártók szövetsége (CPCA) hétfőn.
A növekedés ütemét jelzi, hogy egyetlen év alatt tizenháromszorosára nőtt a Kínából Brazíliába tartó export mennyisége, elérve ezzel a 40163 darabot. A dél-amerikai ország januárban még csak a kínai elektromos autók 10. legnagyobb exportpiacát jelentette.
Nem meglepő, hogy egyre több kínai autógyártó tervez beruházásokat Brazíliában.
A BYD épülő gyára jövőre, a Great Wall Motor üzeme pedig már ebben a hónapban megkezdi a termelést.
Összességében még mindig Oroszország a kínai autók első számú külpiaca
Azonban hiába a rengeteg elektromos autó, a kínai autók mindent egybevetve legnagyobb külpiaca messze Oroszország maradt, Brazíliának ebben az összevetésben csak a második hely jutott.
Az év első négy hónapjában nemcsak a Belgiumba, de más európai kikötőkbe is kevesebb kínai elektromos autó érkezett, a CPAC szerint különösen nagyot esett a Spanyolországba, Franciaországba, Hollandiába és Norvégiába tartó export. Tehát miköben az Európai Unió dömpingellenes vizsgálattal és protekcionizmussal van elfoglalva, a kínai elektromos autókat eladják más piacokon.
Forrás: VG