Eljöhet a légi taxik kora a kínai Nanjingban

Légi taxit idejét hozhatja el az AutoFlight cég Nanjingban. Az elektromos, függőlegesen fel- és leszálló repülőgépek új lehetőséget adnak a város területén a gyors utasszállításra.

https://youtu.be/qEuvq13tKJM

A kínai Nanjingban elérkezhet a légi taxik kora: erre törekszik a sanghaji székhelyű eVTOL fejlesztő, az AutoFlight vállalat, amely már próbarepülést is tartott.

A közelmúltban zárult le az első ilyen repülés a Jangce folyón Nanjingban, Jiangsu tartományban, bepillantást engedve abba, milyen lehet a kis magasságban történő utazások és a kulturális turizmus jövője.

Egy autóút a 20 kilométerre lévő úticélig 20-25 percet vesz igénybe, ám az újkori minirepülőgépeknek legfeljebb 5 percre van szükségük ehhez a távhoz. Ez egyike annak a számos előnynek, amelyet az elektromos függőleges fel- és leszálló repülőgépek (eVTOL) nyújtanának.

A légi taxik néven ismert eVTOL repülőgépek új lehetőségeket kínálnak a városi területeken történő rövid távú repülésekhez.

Eljöhet a légi taxik kora a kínai Nanjingban

Egy ilyen gép rugalmasan tud fel- és leszállni, mert nincs szüksége kifutópályákra. Ráadásul nulla szén-dioxid-kibocsátást és alacsonyabb zajszintet kínál, mint a hagyományos helikopterek.

A vállalatok és a kormányok kísérleteket folytatnak annak feltérképezésére, javíthatják-e a városi légi logisztikát az ilyen repülőgépek és lehetővé teszik-e a légi közlekedést különböző körülmények között.

A közlemúltban az AutoFlight ötüléses, 2 tonnás Prosperity eVTOL repülőgépe szállt fel Nanjing pilóta nélküli légijármű-bázisáról a Pukou High-tech zónában – 250 méteres magasságban megkerülte a Jangce folyót, majd elérte az eget a Yuzui Wetland Park felett a Jianye kerületben és 5 percen belül visszatért a bázisra.

A két helyszín közötti az egyenes távolság 5,5 km, de egy földi járműnek ez 20 km és 25 perces út – mondta Xie Jia, az AutoFlight alelnöke.

A Prosperity 2024 februárjában vitte véghez a világ első városközi légitaxi járatának repülését Sencsen és Guangdong tartomány Zhuhai között.

A mostani, nanjingi repülés a turizmusban történő alkalmazási lehetőségeket hirdeti.

„Az eVTOL repülőgép csökkentheti a forgalmi torlódásokat az utakon, miközben a turistáknak légi kilátást kínál, fokozva ezzel a kényelmet és a városnézés élményét” – mondta Xie.

A repülőgép 250,3 kilométeres repülési hatótávolságot ölel fel egyetlen akkumulátortöltéssel.

https://youtube.com/watch?v=qEuvq13tKJM%3Fsi%3DI7Rv-PkIUXqsilmY

„A városi helikopterekhez képest előnyökkel szolgálnak a költségek terén, ami nagyjából 6 jüan (0,83 dollár) kilométerenként – jegyezte meg a szakember. –  Jelenleg tesztüzemek zajlanak, nem ül senki a gépen, földi repülési programok irányítják. A pilótákkal történő repülés várhatóan 2026-ban kezdődik meg. Addigra már lesznek pilóták.”

Az SF Express futárszolgáltató eközben a közeljövőben olyan hegyvidéki területeken és szigeteken használhatja majd a gépet, ahol a szárazföldi szállítás kényelmetlen.

Az ország egyik első polgári pilóta nélküli légi kísérleti területeként Nanjing közel 60 kapcsolódó vállalkozást gyűjtött össze Pukou kerületében, ahol egy ipari láncot alakítanak ki.

Nanjing várhatóan 2026-ig több mint 120 alacsony magasságú légi útvonalat nyit meg.

Forrás: Kinaon