A panelbeszélgetés rövid konklúziója:
- A járművek nehezek, ami fokozott gumiabroncs-kopást eredményez, a különbség akár 1 tonna is lehet;
- Általában 30%-al nehezebbek;
- A gyors töltés lerövidíti az akkumlátor élettarmát;
- Az akkumlátor cseréje 10 évente történik;
- Az elektromos teherautók háromszor annyiba kerülnek, az ügyfelek nem akarnak plusz költségeket fizetni;
- Használt elektromos autók iránt alig van kereslet;
- A Volvo leállította a dízel autók gyártását, és 2030-tól már csak elektromos autókat fog gyártani;
- Az elektromos teherautók nem alkalmasak nagy távolságokra, a Waberers cégen belül használja pl. az Audi gyárában;
- A Tesla piaci részesedése 0,6 % az Egyesült Államokban;
- Az elektromos autók maradványértékét nehéz meghatározni, sok autókölcsönző cég veszteséges a helytelen maradványérték-meghatározás miatt;
- A napenergia-termelés 40%-a elvész, mert nem lehet felhasználni és betáplálni a hálózatba;
- Az elektromos járművek alkalmasak lehetnek vállalatok és a belvárosi forgalom számára;
- A dízel üzemanyag legalább középtávon továbbra is marad a közúti-és tengeri áruszállítás szektorban, valamint személygépkocsik terén is;
Várjuk következő Üzleti Klub eseményünkre 2025. Junius 11-én 16:00 órától.
Téma: A magyar-kínai gazdasági kapcsolatok a kínai-amerikai nagyhatalmi vetélkedés kontextusában
Előadó: P. Szabó Sándor sinológus, a Közszolgálati Egyetem Kína Tanszékének vezetője
Időpont: 2025. 06.11. 16:00 h.
Helyszín: 1152 Budapest, Szentmihályi út 171. szám, Experience Center épülete 2.65 nagyterem.