Brutálisan olcsó Tesla-gyilkos autó érkezett Kínából

Bemutatta új, mesterséges intelligenciára épülő szedánját az XPeng, amire 52 perc alatt 10 ezer előrendelés érkezett. Nem véletlenül ilyen nagy az érdeklődés, az M03 rendkívül olcsó.

Amikor az XPeng bejelentette, hogy egy új, mesterséges intelligencia-központú elektromosautó-családot dob majd piacra, egyértelművé tette, hogy a Tesla tortaszeletéből szeretne egy jó nagyot kiharapni. Most meg is érkezett az első MONA modell, az M03, ami

első ránézésre brutálisan olcsónak tűnik, nagyjából fele annyiba kerül, mint egy Tesla Model 3.

Eredetileg az volt az ígéret, hogy az M03 ára 200 000 jüan körül lesz, aztán egy nem sokkal később felbukkant prospektusból kiderült, hogy az autó az eredetileg ígértnél jóval alacsonyabb induló áron, 135 900 jüanért lesz megvehető, azonban az XPeng ismét meglepte a nyilvánosságot, és hivatalosan is elindította az M03 előrendelését még alacsonyabb induló áron.

Az induló ár 119 800 jüan, ami 16 800 dollárnak, vagyis közel 6 millió forintnak felel meg.

Persze, a kínai árak mindig csalókák, mire egy elektromos autó megérkezik Kínából Európába, az ára már nem egészen az, mint ott, de azért még így is alacsonynak tűnik.

Az érdeklődés az autó iránt hatalmas, már előrendelhető, az XPeng szerint

az M03 az első 52 percben több mint 10 000 megrendelést kapott.

A MONA Weibo oldala szerint az M03 három különböző kivitelben érkezik, amelyek ára 119 800 jüan, 129 800 jüan, illetve 155 800 jüan, a három változat, az 515, a 620 és az 580 Max neve a kínai mérési ciklus szerinti hatótávolságra utal, a Max pedig az XPeng intelligens vezetési ADAS-képességgel való kiegészítését jelenti.

Most mindenki, maga az XPeng is a Tesla Model 3-hoz hasonlítja az új M03-at, a Tesla viszont jóval drágább. A Model 3 jelenleg háromféle felszereltségben kapható Kínában, az áruk 231 900, 271 900 és 335 900 jüan, vagyis a MONA jóval olcsóbb.

Ráadásul az új XPeng szedán jóval nagyobb is, hosszabb, szélesebb és magasabb, mint a Model 3.

Mindegyik modellt egyetlen motor hajtja, amely 7,8 másodperc alatt gyorsítja fel a 0-100-ra az 515-ös, és 7,4 másodperc alatt a 620-as és 580-as Max változatokat. A legolcsóbb kivitel 51,8 kWh-s akkumulátorcsomaggal rendelkezik, míg a másik kettő 62,2 kWh-s akkumulátorral.

Az M03 szállítása szeptemberben kezdődik, a Max változat szállítása várhatóan a kínai tavaszi fesztivál ünnepét követően, 2025. január végén-február elején indul.

Az XPeng amerikai tőzsdén jegyzett részvényeinek árfolyama tegnap 6,5 százalékot emelkedett, de még ezzel együtt is 45 százalék mínuszban áll idén.

xpeng

Forrás: Portfolio