A kínai fogyasztók kevesebbet utaztak és költöttek az Aranyhét ünnepén, mint azt a kormány remélte, miközben a gyenge lakáseladások aggodalmakat keltettek az elemzőkben azzal kapcsolatban, hogy szükség lesz-e további kormányzati támogatásra a gazdasági növekedés fellendítéséhez.
Az ország mintegy 826 millió belföldi utazást regisztrált a pénteken véget ért nyolcnapos vakáció alatt, ami 753,4 milliárd jüan (103 milliárd dollár) bevételt hozott – derült ki a hivatalos adatokból.
Az állami média “jólét és lendület” jeligével ünnepelte a számadatokat, amelyek valóban hatalmas növekedést jelentenek 2022-hez képest, amikor az országban még a szigorú zéró-kovid politika volt érvényben. De az összesített adatok csak kicsivel voltak jobbak, mint a járvány előtti 2019-es évben, miközben jelentősen alulmúlták a hivatalos előrejelzéseket is, amelyek alapján idén közel 900 milliós utasforgalmat és 782,5 milliárd jüanos bevételre számítottak.
A nemzeti ünnepi aranyhét turisztikai adatai arra utalnak, hogy a szolgáltatások fellendülése lassult, de folytatódik – írták a Goldman Sachs közgazdászai elemzésükben, hozzátáve, hogy szerintük
TOVÁBBI GAZDASÁGPOLITIKAI ENYHÍTÉSRE LESZ SZÜKSÉG A FOGYASZTÁS ÉS A SZOLGÁLTATÁSOK ÉLÉNKÍTÉSÉHEZ,
különösen a folytatódó ingatlanpiaci visszaesés és a még mindig gyenge fogyasztói bizalom miatt.
Forrás: Portfolio