A világ legújabb kőolajszállító óriás tartályhajója vitorlákat is kapott

Az MV New Aden kínai dízel-szupertanker négy szénszálas szárnyvitorlája negyven méter magas, és automata rendszer működteti.

A Dalian Shipbuilding Industry Company által épített MV New Adent nemrégiben szállították át a China Merchants Energy Shippingnek, amely üzemelteti majd. Az új, több mint 330 méter hosszú, kétmillió hordó olaj szállítására alkalmas szupertanker egy feltűnően egyedi tulajdonsággal, négy szénszálas vitorlával is rendelkezik.

Mindegyik vitorla közel 40 méter magas, így a tanker teljes vitorlafelülete 1200 négyzetméter. A vitorlákat egy automatizált rendszer működteti, amely valós idejű adatokra reagál, így a szélsebességre és a hajó irányára, hogy optimalizálja a vitorlák szögét.

A szárnyvitorlák használata hivatalos becslés szerint legalább 9,8 százalékkal csökkenti a dízelüzemanyag-fogyasztást, ami közel 3200 tonnával csökkenti a CO2-kibocsátást a Közel-Kelet és Kelet-Ázsia közötti útvonalon. 

forrás: hvg.hu