A zöld hidrogén egy olyan gáz, amelyet víz elektrolízis során történő lebontásával állítanak elő megújuló energiaforrások felhasználásával, csökkentve a folyamat során felszabaduló szén-dioxid-kibocsátást a földgázból vagy szénből előállított hidrogénhez képest.
Kína évente 33 millió tonna hidrogént állít elő, ennek 80 százaléka szénből és földgázból származik, a többi pedig főként az ipari ágazatok mellékterméke. A China Hydrogen Alliance ipari szövetség adatai szerint az ország 2019-ben 500 ezer tonna hidrogént állított elő víz elektrolízisével, ezen az arányon változtatna a Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) – írja a Reuters.
Legfrissebb közleményükben azt a célt fogalmazták meg, hogy 2025-re évi 100 000-200 000 tonna zöld hidrogént állítsanak elő, és mintegy 50 000 hidrogénüzemű járművet helyezzenek forgalomba, hosszú távon pedig minél szélesebb körű használatot irányoztak elő.
Erről Vang Hsziang, az NDRC csúcstechnológiai osztályának igazgatóhelyettese beszélt egy sajtótájékoztatón, aki elmondta, hogy a tiszta hidrogénben rejlő potenciál óriási, mivel az ország rendelkezik a világ legnagyobb megújuló energiakapacitásával.
Ugyanakkor a magas előállítási költségek miatt a zöld hidrogén egyelőre nehezen kelhet versenyre a benzinnel és a gázolajjal, ennek ellenére Kína szinte valamennyi tartománya beépítette fejlesztési tervébe a projektet.
Néhány nagyvállalat az energia-, az autóipari- és a kohászati szektorban, mint például a Sinopec, a Baosteel és a GCL, szintén kiterjesztette üzleti tevékenységét a hidrogéngyártásra és a megújuló energia felhasználására, hidrogén töltőállomások építésére, valamint a hidrogén felhasználására az acélgyártásban és a közlekedésben.
Forrás: Liner