A BYD két év múlva megkezdi a szilárdtest-akkumulátorok beépítését

A BYD két év múlva megkezdi a szilárdtest-akkumulátorok beépítését az autóiba – fedte fel Szun Huja-dzsun, a BYD sencseni akkumulátorgyárának műszaki igazgatója.

Szun elárulta, hogy tavaly kísérleti jelleggel már gyártottak 60 amperórás szilárdtest-akkumulátorokat. Úgy fogalmazott, hogy a vállalat 2027 körül kezdi meg a „tömeges bemutatójukat és beépítésüket” az autókba, és 2030-ra már zajlani fog az ilyen energiaforrások nagyléptékű telepítése.

Szun a szilárdtest-akumulátorok fejlesztésének szentelt rendezvényen azt is mondta, hogy a hosszú távú fejlődés szempontjából – a termelés növelését követően – a szilárdtest terner (háromkomponensű) akkumulátorok és a folyékony halmazállapotú terner akkumulátorok ára többé-kevésbé azonos lesz.

Szun tavaly szeptemberben jelezte, hogy a vállalat fokozza az újgenerációs akkumulátorok kutatását-fejlesztését, és új anyagok keresését, s az egyik csapásirány a szulfidos szilárdtest-akkumulátorok fejlesztése lesz. A műszaki igazgató szerint 2027 és 2029 között a szulfid szilárdtest-akkumulátorok demonstrációs időszaka lesz, elsősorban a közepes és felső kategóriás elektromos járművekre összpontosítva. A rá következő három évben, 2030 és 2032 között a szulfid szilárdtest-akkumulátorok „terjeszkedési” periódusa lesz.

Lian Csu-bo, a BYD vezető kutatója szerint a költségek és más tényezők miatt a lítium-vas-foszfát akkumulátorokról nem fognak lemondani a következő 15-20 évben, s a szilárdtest-akkumulátorokat főként csúcskategóriás modellekben fogják használni.

A BYD két vezetője a CASIP intézet (China All-Solid-State Battery Industry-University-Research Collaborative Innovation Platform) sencseni konferenciáján beszélt a vállalat jövőbeni terveiről. A CASIP-ot tavaly januárban hívta életre a CATL és a BYD, hogy előmozdítsák a szilárdtest-akkumulátorok tudományos és ipari fejlesztését Kínában.

Bár sok cég fejleszt szilárdtest-akkumulátorokat, ilyen feszültségforrással ellátott elektromos autót még nem kezdtek el sorozatgyártani. Az ugyancsak kínai Chery például csak jövőre tervezi bemutatni az első, ilyen akkumulátorral hajtott autóját, amely nagyüzemi gyártása a rá következő évben kezdődhet meg. A Hyundai március közepén mutatja be a saját szilárdtest-akkumulátorát.

A szilárdtest-akkumulátorok a hagyományos lítiumion-akkumulátorok alkalmazott gyúlékony és mérgező folyékony elektrolit helyett szilárd elektrolittal működnek, vagyis eleve a szivárgásuk kizárt. A fejlesztők azt ígérik, hogy ezek az áramforrások nagyobb energiasűrűséget, biztonságot, hosszabb élettartamot és gyorsabb töltést kínálnak majd.

Forrás: Autoszektor