5 perc alatt 400 km-re elég áramot tölthetsz ezekbe a BYD-ekbe

A BYD legújabb modelljeivel minimálisra csökken a különbség az elektromos és a belső égésű autók tankolása között. Ennek azért van egy szépséghibája…


A kínai gyártó márciusban jelentette be az új, Super-e Platform névre keresztelt 1000 voltos villanyautó architektúráját, nemrég pedig az első két erre épülő modellt – a Han L nevű szedánt és a Tang L nevű SUV-ot – be is mutatták.

A Han L esetében a 219 800 jüanos (11 millió forint) kezdőár mellé 671 lóerőt és egy 83,2 kWh-s Blade akkumulátort kap a vásárló, amit a megfelelő gyorstöltővel csupán hat percbe telik 10-ről 70 százalékra tölteni! A gyártó szerint ez azt jelenti, hogy csupán 5 perc alatt 400 kilométer megtételére elég áram ömlik az autóba.

BYD Tang L

BYD

A Tang L SUV-ben 229 800 jüanos kezdőárért (11,4 millió forint) 788 lóerő és egy valamivel nagyobb, 100,5 kWh-s Blade akkumulátor található, így a töltési idők itt minimálisan hosszabbak. A tempó persze így is elképesztően gyors: 5 perc töltés során akár 370 kilométerrel nő a hatótáv – írja a Totalcar autós szakportál.

A szépséghiba: a töltési sebesség kizárólag a BYD új, 1000 kilowattos gyorstöltőivel érhető el, amiből egyelőre kevés van a világon. Az irány és a tempó azonban látható.

Ezzel támadja a BYD Európában a BMW-t és a Mercedest

Nemrég adtunk arról hírt, hogy a BYD a prémium szegmensben is versenyre kel Európa autógyártóival: a Denza a BMW és a Mercedes modellek innovációival és árával konkurálna. A Denza márka egyelőre még kis részesedést képvisel a BYD eladásaiból, de komoly tervekkel rendelkezik. Az európai piacra egy sportos, ezer lóerős Z9 GT kombival lépnek be, amelyet 2026 elején egy hibrid verzió követhet. A Denza palettáját év végén egy D9 luxus egyterű is bővíti, és a jövőben terepjárók is csatlakozhatnak hozzá.

Forrás: Haszon