Együttműködési megállapodást kötött a China Media Group és a Magyar Turisztikai Ügynökség. A China Media Group a világ egyik legnagyobb médiaszervezeteként felbecsülhetetlen stratégiai partner, így a megállapodás tovább erősítheti Magyarország pozícióit a világ egyik legfontosabb küldőpiacán.
Erősen megmozgatta a kínai-magyar turizmusdiplomáciát is Hszi Csin-ping kínai elnök látogatása, hiszen a két ország együttműködésének egyik legsikeresebb területe a turizmus. Ezt mutatja a május 9-én létrejött együttműködési keretmegállapodás is, amelyet a kínai elnök és a magyar miniszterelnök jelenlétében hitelesítettek. A China Media Grouppal (CMG) kötött megállapodás célja a Kína és Magyarország közötti kulturális és turisztikai kommunikáció erősítése, további együttműködések elősegítése, és a kínai–magyar átfogó stratégiai partnerség elmélyítése – közölte a Turizmus.com-mal a Magyar Turisztikai Ügynökség.
A turisztikai forgalom ösztönzésében is kiemelt jelentőségű megállapodást értékelve Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója elmondta: „A China Media Group a világ egyik legnagyobb médiaszervezete, így felbecsülhetetlen stratégiai partner a Magyar Turisztikai Ügynökség számára. Kapcsolataink szorosabbra fűzése révén hazánk még jelentősebb publicitást élvezhet a jövőben Kínában. Mindez tovább erősítheti pozícióinkat a világ egyik legjelentősebb turisztikai küldőpiacán.”
A kiváló turisztikai kapcsolatok mellett az MTÜ pandémia alatti, majd az újranyitást követő, intenzív piaci jelenléte is hozzájárult ahhoz, hogy ismét mind több kínai turistát fogadhatunk Magyarországon. Míg Európában várat magára a kínai beutazóforgalom látványos visszaépülése, hazánkban tavaly a kínai vendégéjszakák száma közel háromszorosára nőtt 2022-höz képest. Így 2023-ban Kína Magyarország 15., Budapestnek pedig a 14. legfontosabb küldőpiaca volt. Az idén január‒áprilisban mért 110 ezer kínai vendégéjszaka már több mint duplája a tavalyi első négy hónap eredményének, és immár a pandémia előtti, 2019-es év azonos időszakát is 22 százalékkal haladja meg.
A turisztikai forgalom további bővülésének az is kedvez, hogy júliustól immár hét kínai nagyvárosból, Pekingből, Sanghajból, Csungkingból, Ningbóból, Kantonból (Kuangcsou), Sencsenből és Hszianból is közvetlen repülőjárattal lesz elérhető Budapest. Ezzel Magyarország rendelkezik majd a legjobb légi összeköttetéssel Kínával egész Kelet-Közép-Európában.
A China Media Group (CMG) és a Magyar Turisztikai Ügynökség kölcsönös együttműködésről szóló megállapodást írt alá, amelyet a kínai elnök és a magyar miniszterelnök jelenlétében hitelesítettek |
Fotó: Miniszterelnöki Sajtóiroda |
Az MTÜ vezérigazgatója azt is hozzátette: a kínai együttműködés katalizátorai kívánnak lenni az EU‒kínai kapcsolatok terén is. Erre kiváló alkalom lesz a júliustól kezdődő magyar EU-elnökségi félév is. Ennek egyik kitüntetett eseménye lesz a július 3–5. között sorra kerülő „EU–Kína Turisztikai Párbeszédet Európában” elnevezésű konferencia, közös szervezésben az Európai Utazási Bizottsággal (ETC) és a kínai világszervezettel, a World Tourism Alliance-szel (WTA).
A China Media Groupról
A 2018-ban megalakult China Media Group (CMG) 51 televíziós csatornája ‒ köztük a CCTV ‒, valamint 22 rádióadója elsősorban a hazai kínai közönséget célozza meg, 9 nemzetközi televíziós csatornája pedig 68 nyelven sugároz a globális közönségnek. A csoport digitális jelenléte is jelentős, mobiltelefonos alkalmazásainak és többnyelvű mobilplatformjainak felhasználószáma és befolyása is folyamatosan bővül. Globális hírügynökségi hálózatában 66 ország és régió tudósítói dolgoznak.
Nemzetközi hírügynöksége, a CCTV+ több mint 4400 médiaszervezet számára nyújt videós hírügynökségi szolgáltatást a világ 147 országában. A CMG több jelentős nemzetközi médiaszervezet tagja, és számos nemzetközi médiaszervezettel épített ki partnerséget hírtartalmak megosztása, műsorkoprodukciók, médiamunkatársak és műsorszórási technológiák cseréje érdekében.
Forrás: Turizmus