Olajipari óriással foghat össze a Renault és a kínai Geely

Olajipari óriással foghat össze a Renault

Fotó: Renault Newsroom

A Renault SA és a kínai Geely Automobile Holdings a Saudi Aramco olajipari konszern bevonását tervezik befektetőként és együttműködő partnerként a tervezett benzin-hibrid hajtáslánc technológia fejlesztésével foglalkozó közös vállalatukba – osztották meg bennfentesek.Hirdetés

A tavaly már bejelentett, de hivatalosan még név nélküli Geely-Renault hajtáslánc-technológiai vállalatban, amelynek a létrehozásán a két autóipari konszern jelenleg dolgozik, a Saudi Aramco 20 százalékos, a Renault és a Geely pedig egyaránt 40 százalékos részesedéssel rendelkezne. Az együttműködési terv bejelentésekor a két autóipari vállalat közölte, hogy 17 üzemben és három kutatás-fejlesztési központban összesen 19 ezer alkalmazottat foglalkoztatnának.

A Renault-nál a „Horse”, a Geely-nél pedig a „Rubik” kódnév alatt futó együttműködési terv pénzügyi részletei nem ismertek. A Reuters hírügynökségnek nyilatkozó források szerint azonban az Aramco befektetése a benzinmotorok dekarbonizációs technológiájának, valamint szintetikus üzemanyagoknak és következő generációs hidrogénhajtás-technológiának a fejlesztését finanszírozná.

Van már arra példa, hogy nagy olajipari konszernek együttműködésre léptek autóipari vállalattokkal megújítható forrásból származó üzemanyagokkal és hidrogénnel működő motorok és hajtóművek fejlesztésére. Amennyiben azonban az említett megállapodás létrejön, akkor a Saudi Aramco lesz az első igazán nagy olajipari konszern, amely befektetéssel száll be autóipari technológiai fejlesztésbe az elektromobilitás által a belső égésű motorokra jelentett veszély kivédése érdekében.

Áramtermelő belső égésű motor

A Reuters által megtekintett dokumentum szerint az együttműködés célja egy olyan hajtásláncgyártó közös vállalat létesítése lenne, amely évente 5 millió „alacsony emissziós értékekkel rendelkező hibrid motort és hajtásláncot” állítana elő. Az elképzelés szerint a belső égésű motor kizárólag az áramtermelést szolgálná a járművekben, így mindig a lehető leghatékonyabb módon, legalacsonyabb emissziós értékekkel működne.

A Reuters hírügynökség érdeklődésére a Renault és a Geely elzárkózott az értesülés kommentálásátől.

Az Aramco beszállásához a tervezett Renault-Geely együttműködésbe még a két autóipari cég igazgatótanácsának a jóváhagyása is szükséges lesz.

Forrás: Autopro