A körülöttünk lévő világ folyamatos változik és átalakul, ez alól nem lehet kivétel a logisztikai ágazat sem. A felénk irányuló információkat sokszor nehéz követnünk és megértenünk, de ehhez kiváló segítséget nyújtott a Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Klubja (NLV Klub) és a ChinaCham Hungary szervezésében megrendezésre került „Mire számítsunk a logisztikában 2023-ban?” című konferencia.
A szakma kiemelkedő képviselői tartottak előadásokat a globális trendekről és hazai kilátásokról, a kialakult gazdasági helyzetről és annak hatásairól.
Az előadások sorát Nógrádi György biztonságpolitikai szakértő kezdte meg, aki a hazai-és világpolitika jelenlegi helyzetét és kilátásait részletezte. Őt követte Török Zoltán vezető elemző a Raiffeisen Banktól, aki előadásában kitért az energiahelyzetre, a gáz-és olajár változásokra, a rendkívül magas inflációra és a forint helyzetére.
Hegedűs Alexandra a Robotcenter Innovations Zrt. ügyvezető igazgatója a robotizáció világába vezette be a résztvevőket és egy mobil robotokról szóló esettanulmányt mutatott be a logisztika területén.
Akik az EKÁER témakört szerették volna tüzetesebben körbejárni, Sztankó Dániel (Vám-, Adóüzletág igazgató, RSM Hungary Zrt.) előadása mindent kielégítő választ adott számukra, kiegészülve az áfa-és adóváltozásokkal.
Egy mindenkit érdeklő, aktuális témáról, az üzemanyagokat érintő kérdésekről Kozma Szabolcs, a MOL logisztikai vezetője tájékoztatta a közönséget. Szó esett a vállalat logisztikai kihívásairól, üzemanyagválságról, az ár sapkáról és a kőolaj ellátás próbatételeiről.
A LogStar by Biggeorge képviseletében Lippai Rita fejlesztési igazgató tartott előadást Fehér Róberttel (vezérigazgató, 8G Energy) karöltve a jövő logisztikai ingatlanjairól. Megismerkedtettünk a Biggeorge Holding felépítésével és munkásságával, eddig elért eredményeikkel, valamint a fenntartható energia lehetőségeivel és előnyeivel.
A környezetvédelmi termékdíj kapcsán a Green Tax Service Kft. termékdíj tanácsadója, Sztruhár Imre a 2023-as évre vonatkozó változásokat mutatta be. Megtudtuk többek között, hogy melyek a termékdíj köteles termékek, ki a termékdíj kötelezett, valamint betekintést nyerhettünk a hulladékgazdálkodást érintő rendeletekbe és tevékenységekbe, illetve jövőjébe a kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer tükrében.
Az utolsó előtti előadás során a közúti díjak változásairól beszélt Lajkó Ferenc, a DigiLog Consulting Kft. ügyvezetője. Szó esett a 2022-es makro környezetről (pl.: munkaerő hiány, recessziós félelmek, infláció stb.), a logisztikai trendekről (pl.: gyorsan növekvő költségek, lassuló kereslet, eltűnő ellátási lánc zavarok stb.), a tavalyi Q3-as közúti fuvarozási árindexről (KFX) is, valamint logisztikai szakmai tanácsokat kaphattunk a dinamikusan változó piacra vonatkozóan.
A konferenciát a Budapest Airport cargo igazgatója, Kossuth József előadása zárta, aki egy légiáruszállítási körképet vetített ki elénk. Megismerkedtünk a légiáruszállítás előnyeivel és jövőbeli lehetőségeivel, a Budapest Airport helyzetével és kapcsolataival és a fővárosi cargo city 2023-ra tervezett bővítéseivel.
A konferencia aktualitását és sikerességét mi sem bizonyítja jobban, minthogy rendkívül hamar elfogytak a szabad helyek, több mint 100 résztvevő kísérte végig az előadássorozatot, hiszen egy ilyen évindító esemény remek lehetőséget kínál, hogy a logisztikai szakmában dolgozók betekintést nyerjenek a jövőt formáló változásokba és időben felkészüljenek, reflektáljanak azokra.
Bővebb információ: